GIMNAZJALISTO - KONIECZNIE TO PRZECZYTAJ

Rekrutacja 2017/2018

Zapraszamy na naszą nową stronę internetową
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO i USTAWICZNEGO
nr 2 w Wadowicach

Rajd na Babią Górę 2013

Dnia 26 września wzięliśmy udział w 46 rajdzie na Babią Górę organizowanym przez PTTK Oddział „Ziemi Babiogórskiej” w Suchej Beskidzkiej. Wyruszyliśmy pod opieką przewodnika z przełęczy Krowiarki z nadzieją zdobycia wierzchołka „Królowej Beskidów”. Niestety Babia Góra ,zwana również Królową Niepogody powitała nas gęstą mgłą i lodowatym porywistym wiatrem. Po dojściu na Sokolicę opiekunowie wraz z przewodnikiem, mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników, podjęli decyzję o nie wchodzeniu na szczyt. Zawiedzeni  zeszliśmy Płajem do schroniska na Markowych Szczawinach gdzie po krótkim odpoczynku zwiedziliśmy Muzeum Turystyki Babiogórskiej. Szczególnie zainteresowały nas pamiątki znalezione podczas remontu schroniska oraz prezentacja multimedialna pokazujące etapy rozbudowy schroniska. Około 12.30 dotarliśmy na metę rajdu która tradycyjnie znajdowała się w Skansenie PTTK im. Józefa Żaka w Zawoi Markowej . Tam członkowie Koła Turystycznego „Mechanik” sprawdzili swoją wiedzę o Babiej Górze w konkursie, zjedliśmy zasłużone kiełbaski. Mimo, iż nie zdobyliśmy szczytu w dobrych humorach wróciliśmy do szkoły z postanowieniem iż w przyszłym roku zdobędziemy szczyt Babiej Góry.