GIMNAZJALISTO - KONIECZNIE TO PRZECZYTAJ

Rekrutacja 2017/2018

Zapraszamy na naszą nową stronę internetową
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO i USTAWICZNEGO
nr 2 w Wadowicach

Klasa II Liceum Sportowo-Turystycznego z Gorzenia w Krościenku nad Dunajcem – dzień drugi.

Rozpoczęliśmy śniadaniem o 7.45. Mimo tak wczesnej pory humory dopisywały gdyż zapowiadał się kolejny, piękny, słoneczny dzień. O godzinie 9.00 wraz

z przewodnikiem wyruszyliśmy zdobywać pienińskie szczyty. Pierwszym celem naszej wędrówki były Trzy Korony na które prowadził nas Żółty szlak. Jedną
z atrakcji tej drogi była staruszka,  która od ponad 50 lat sprzedaje oscypki
i zimny kompot. Po dwóch godzinach marszu znaleźliśmy się na tarasie widokowym Okrąglicy ( jedna z grani tworząca Trzy Korony). Roztaczał się  stamtąd piękny widok na stronę Słowacką i Tatry. Nie był to jednak koniec atrakcji tego dnia. Następnym punktem wycieczki były ruiny Zamku Pienińskiego w którym ukrywała się Św. Kinga. Po zapoznaniu się z krótką historią tego miejsca wyruszyliśmy na Sokolice pokonując jedną z najbardziej urokliwych tras, Sokolą Perć. Ze szczytu góry mogliśmy podziwiać przełom Dunajca, drogę, którą dzień wcześniej pokonaliśmy pontonami. Po ponad sześciu godzinach wędrówki dotarliśmy zmęczeni i głodni na obiadokolacje do naszego miejsca noclegowego. Upał i ostre słońce nie dały nam zbytnio w kość, gdyż trasa naszego marszu biegła głównie w terenie leśnym. Późne popołudnie
i wieczór upłynął na nauce, ciekawej lekturze i dopingowaniu piłkarzy na Euro.